Alla inlägg den 12 november 2015

Av Fröken Kärlek - 12 november 2015 23:41

Två eftermiddagar har det nu bearbetats, brutits ner och plockats samman.

En monolog jag trodde skulle vara enklare men som slog så hårt nära hem i känsloregistret.

Idag kände jag mig helt färdig efter arbetet med monologen inför lördag.

Min grymma vän Stefan är dock världens bäste teater Coach och har i alla år lyckats få mig att nå dit jag vill nå i arbetet.

Jag hoppas jag inte kommer drömma om min karaktär "Blanche" ur "Linje Lusta" inatt. Orka!

Av Fröken Kärlek - 12 november 2015 23:09

När pojkvännen hasar ut krampaktigt efter ett mysbesök...men du skulle kunna mysa hela natten

När choklad och rått kött får dig att gnissla tänder och dregla...

Din blick får pensionärer att rodna på bussen...

När du känner för att börja gråta över allt och ingenting...

Och i nästa stund vill du gnida dig mot en lyktstolpe....

Slutsats: jag är hormonell....
Watch out ;)

Av Fröken Kärlek - 12 november 2015 01:27

  Med dig känns allt det där uppnåeligt


Allt jag inte trott jag kunde få i mitt liv

Allt de andra sa att jag inte var värd

Allt jag själv fått bygga upp genom läkning av mig själv efter att det raserats

Allt jag börjat tro på efter mycket hårt arbete som tröttat ut mig enda in i själen.

Allt det jag någonsin önskat.


Det kommer du nu in i mitt liv och bekräftar, du validerar med ditt hjärta.


Jag trodde att mitt enda val var att leva själv resten av livet.


Jag litade inte på att någonsin ge bort min makt till någon annan igen.

Så att ngn skulle kunna stampa på den.Och övertyga mig om att jag inte var värd något. Att jag inte skulle förvänta mig något från någon. Att jag inte var lika värd som alla andra. Att jag kunde behandlas hur illa som helst,utnyttj


Jag ville visa mina barn att jag inte godkände dålig behandling. Ville vara en förbild.


Så jag höll mig för mig själv.


Och jag ville hellre vara ensam hela livet än att förlora självtilliten igen. Jag avvisade alla andra som korsade min väg.


Sen kom du och jag släppte mina sköldar ..med ett brak föll de till marken och jag känner något jag aldrig känt förut. En kärlek som inte vill stjäla från mig, som inte vill sätta mig på plats eller hålla mig i mörker.

Med dig känns allt så odramatiskt, skönt, passionerat, lugnt, hett....rätt. Är så tacksam för att få älska dig.


Jag känner hopp.


Jag känner sådan kärlek till dig.


Och jag längtar så tills vi en dag kan gå i ljuset hand i hand.

Då vi lever tillsammans och bara är.

Då vi delar detta äventyr tillsammans

Du och Jag


Jag väljer dig.

Jag väljer

Dig

Jag älskar dig   


 




    

Av Fröken Kärlek - 12 november 2015 00:28

Värde ,,,självvärde. Många tolkar sitt eget värde i vad andra tycker om dem.


Kruxet här är att endast inse sitt egna värde utan att ta in andras tycke i ekvationen.


Det är dock inte hugget i sten hur högt eller lågt man värderar sig själv. Genom livet uppstår det både toppar och dalar, kriser och erfarenheter. Att kunna hålla sitt självvärde på sin nivå utan att påverkas av omvärlden alls är näst intill omöjligt om man är en kännande och empatisk person.


Om man inte lärt sig hur man gör vill säga. De som klarar sig utan lärdomar är faktiskt ofta rätt så egocentrerade i botten och sätter sitt eget värde högt över alla andras. De är just sådana personer som kan få dig att ifrågasätta ditt egna värde när du möter dem under ditt livs resa.


Om du har levt med en sådan person, älskat en sådan person och med allt som det innebär och "tillåtit" dig köpa deras nedvärdering av dig. Då har du en läkandeprocess att gå igenom efteråt.

En period då du hittar tillbaka till dig själv och bygger upp ditt självvärde igen.


Men när du gjort det då? När du känner dig hel igen och värdefull? Vad händer i framtida relationer?


Om du en gång har utsatts för psykisk el fysisk misshandel, nedvärdering mm och haft en relation med en person som varken erkänner ditt värde, håller dig på halster, nedvärderar dig osv då är det otroligt viktgt att du aldrig mer väljer någon sådan person med en liknande personlighet igen.


Även om du må ha helat dig och känner dig stark så kommer du för alltid vara extra sårbar mot att hamna i sådana förhållanden igen. Det är otroligt viktigt att du ser ditt värde och att du förtjänar att bli behandlad med respekt, kärlek som alla gör i förhållanden. Du förtjänar att vara någons number one, någons andra hälft, en som någon är rädd om och respekterar som partner. Du är värd att behandlas med kärlek.


Men det är upp till dig. Det är ditt val. Så gör det smarta valet.

Förminska aldrig ditt värde!


Peace


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards