Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Imorgon gäller det

Av Fröken Kärlek - 18 oktober 2015 23:53

Söndag (dagen före dagen D)


Jag sitter här och lägger upp veckan. Jag ska bli av med mina kryckor. Nikotinberoendet och sockerberoendet och jag tänker go cold turkey. Jag har valt detta för jag är inte bra på nedtrappningsmetoder. Och slutar jag endast med nikotinet så vet jag av tidigare erfarenheter att jag kommer dyka ner i sockret och det mår min kropp jättedåligt av.

Jag tänker dock inte tvinga mig att motionera. Som jag nämnde i det första inlägget så är jag utbränd och min kropp tål inte hård motion än. Jag kör min yoga och promenader och dansar runt lite ibland.


Så vad gäller imorgon då?


Imorgon och en vecka framöver kommer jag röka 0 cigg om dagen, inte ta några nikotinsubstitut och leva på en kur av endast hemmagjorda grönsaks och frukt juicer. De första tre dagarna kommer jag antagligen ha det som värst abstinensmässigt så jag kommer inhandla mina juicer via Juice&Friends här i Borås.Efter det kommer juicemaskinen här hemma få jobba.


Så hur mår jag när jag går in i detta nu då? Jag är inte överviktig. Jag har dock gått upp 6 kilo sedan allt detta började pga att jag läkt sen jag blev singel, efter mitt förhållande med exet och vad det innebar så var jag pinnsmal nästintill sjukligt så nu är jag snarare normalviktig.

Så jag gör ej detta för viktnedgång man samlar oftast vatten precis vid ett rökstopp så det kommer ta ett tag att balansera kroppen.

Efter första veckan kommer jag ha en juice och raw food/sallad vecka och därefter har jag personligen formgivit en hälsosam livsstil som jag kan fortsätta med framöver;


Två¨dagar i veckan kommer jag leva helt på hemgjorda juicer. Resten av veckan kommer jag att äta vego/raw food till 80% och 20% kommer jag äta valfritt alltså vad jag vill.


Jag vände bara på steken. Innan åt jag 20% raw och 80% vad jag ville.


Vad har jag för fysiska problem nu innan jag startar:


Återkommande magkatarr/magsår

IBS

daglig illamående halsbränna

Huvudvärk

Infektionskänslig

Kronisk Eksem

kroniska trötthetsperioder nästintill dagligen

Kronisk led och muskelvärk

Astmatisk hosta spec vid förkylning

Återkommande bröstsmärtor och hjärtrus

tandköttsproblem

sömnsvårigheter i perioder (pga sockerkonsumption på kvällar)

Neurologiska problem (är under utredning)

UTBRÄNDhetssymptom se ovan


Detta kanske låter mycket men jag mår dundermycket bättre speciellt mentalt sedan jag började min läkning. Jag gråter inte längre har väl gråtit två gånger senaste halvåret och det var typ runt mensen. Jag har inte ngn ångest, depression och är nästan alltid på ett soligt humör.


Som sagt i tidigare inlägg jag har jobbat hårt på insidan och som för alla andra så är det ett work in progress även om jag nått en nivå där jag känner mig lycklig och tillfreds varje dag.


Jag går och lägger mig nu inatt med en enveten inställning på att lyckas med detta oxå nu.


Jag är dock beredd på en hel del kroppsliga reaktioner de närmaste dagarna. Jag ska trots allt avgiftas hardcore på nikotin och socker rakt av.


Så jag klappar mig själv på axeln och tillåter mig att reagera som jag kommer att reagera.

Jag har

en barnfri vecka och kommer passa på då.


Jag är en ensamstående flerbarnsmamma. I botten är jag utbildad mentalskötare och hälsocoach. Så jag har format hela min metod utefter egen kunskap, erfarenheter, yrkeserfarenheter och med hjälp utav min underbara coach Robin på www.jordad.nu


Mina vänner är oxå insatta i vad jag gör och jag har en lugn och snäll pojkvän som peppar mig och som själv lovat att sluta snusa om jag lyckas med att få bort nikotinet. Han har dock aldrig ens nämnt att jag borde sluta röka. Han till skillnad från mitt ex, brukar aldrig hota, pressa eller tvinga mig till något.

Vi har en väldigt avslappnad och rolig relation. Något som är ännu ett tecken på att jag jobbat så hårt med mitt inre att jag inte längre släpper in energisugare in i mitt värdefulla liv.


Nej, nu ska här sovas...I morgon kör jag igång.


Välkommen att följa mig och allt som kommer ske under kryckavgiftningen :)


BildFöre

 





 
 
ToBeMe

ToBeMe

19 oktober 2015 11:03

Detsamma 😊Du var starkare än jag. Jag flydde in i armarna på min nuvarande partner då han var den enda som inte skrämdes bort av mitt ex hot men vi har kommit långt tillsammans och han har stöttat mig hela vägen. Var bara singel 2 månader innan jag blev hans. Känns bra dock och jag älskar han över allt men han har fått va med om mycket.

http://tobeme.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Kärlek - 14 december 2015 22:02

Han sa att "han älskar mig som jag är".Det är väl det mest kärleksfulla man kan höra?!Han gör mig så lycklig och jag är en tacksam tjej!Jag önskar jag kan få ge honom minst lika lycka!Han får mig slappna av, må bra och trots att det varit en hel del ...

Av Fröken Kärlek - 13 december 2015 10:15

Läkning är fullt möjlig! Tar dock tid och rester kommer ligga kvar men ge aldrig upp! Lär du dig att älska dig själv och lära om dig själv och dina sårbarheter så kommer de inte längre styra dig ! Och lägg självkritiken på hyllan ibland ;) ...

Av Fröken Kärlek - 11 december 2015 00:20


Inte bloggat mycket. Men så mycket händer nu. Ska bättra mig lovar! Pusselbitar faller på plats. Nya starter. Vackra underbara starter! Stay tuned! ...

Av Fröken Kärlek - 8 december 2015 01:37

Aldrig trodde jag att det kunde kännas så här. Att någon kan kännas så oumbärlig. Att kärlek kan innebära sådan inre lugn samtidigt som passionerad. Jag trodde alltid det var antingen eller. Att en vuxen människa kan få en att känna sådan ta...

Av Fröken Kärlek - 26 november 2015 22:04


Många förändringar sker nu flesta underbara. Hemma ändras det och skaran kommer se annorlunda ut framöver ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards