Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Vad är du värd?

Av Fröken Kärlek - 12 november 2015 00:28

Värde ,,,självvärde. Många tolkar sitt eget värde i vad andra tycker om dem.


Kruxet här är att endast inse sitt egna värde utan att ta in andras tycke i ekvationen.


Det är dock inte hugget i sten hur högt eller lågt man värderar sig själv. Genom livet uppstår det både toppar och dalar, kriser och erfarenheter. Att kunna hålla sitt självvärde på sin nivå utan att påverkas av omvärlden alls är näst intill omöjligt om man är en kännande och empatisk person.


Om man inte lärt sig hur man gör vill säga. De som klarar sig utan lärdomar är faktiskt ofta rätt så egocentrerade i botten och sätter sitt eget värde högt över alla andras. De är just sådana personer som kan få dig att ifrågasätta ditt egna värde när du möter dem under ditt livs resa.


Om du har levt med en sådan person, älskat en sådan person och med allt som det innebär och "tillåtit" dig köpa deras nedvärdering av dig. Då har du en läkandeprocess att gå igenom efteråt.

En period då du hittar tillbaka till dig själv och bygger upp ditt självvärde igen.


Men när du gjort det då? När du känner dig hel igen och värdefull? Vad händer i framtida relationer?


Om du en gång har utsatts för psykisk el fysisk misshandel, nedvärdering mm och haft en relation med en person som varken erkänner ditt värde, håller dig på halster, nedvärderar dig osv då är det otroligt viktgt att du aldrig mer väljer någon sådan person med en liknande personlighet igen.


Även om du må ha helat dig och känner dig stark så kommer du för alltid vara extra sårbar mot att hamna i sådana förhållanden igen. Det är otroligt viktigt att du ser ditt värde och att du förtjänar att bli behandlad med respekt, kärlek som alla gör i förhållanden. Du förtjänar att vara någons number one, någons andra hälft, en som någon är rädd om och respekterar som partner. Du är värd att behandlas med kärlek.


Men det är upp till dig. Det är ditt val. Så gör det smarta valet.

Förminska aldrig ditt värde!


Peace


 
 
ToBeMe

ToBeMe

12 november 2015 01:39

En viktig men svår sak det där med självkänsla. Att man är värd något. I många år var jag helt övertygad om att jag inte spelade nån roll. Att jag bara existerade... Att lycka inre va viktigt... Bara överlevnad...

http://nouw.com/tobeme

Fröken Kärlek

12 november 2015 02:01

Jag tror att ofta lär man sig vid tidig barndom vad man är värd. Och sen blir det ens sanning och man väljer tex partners efter dessa tidiga erfarenheter. Man tror inte att man kan förvänta sig mer av ens partner än det som inpräntades när man var liten. Att sätta punkt för detta som vuxen. Inse att man är värd mer att man är värd mer för sin partner, för sig själv, för världen. När man nått dit. Då nöjer man sig inte någonsin mer med mindre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken Kärlek - 14 december 2015 22:02

Han sa att "han älskar mig som jag är".Det är väl det mest kärleksfulla man kan höra?!Han gör mig så lycklig och jag är en tacksam tjej!Jag önskar jag kan få ge honom minst lika lycka!Han får mig slappna av, må bra och trots att det varit en hel del ...

Av Fröken Kärlek - 13 december 2015 10:15

Läkning är fullt möjlig! Tar dock tid och rester kommer ligga kvar men ge aldrig upp! Lär du dig att älska dig själv och lära om dig själv och dina sårbarheter så kommer de inte längre styra dig ! Och lägg självkritiken på hyllan ibland ;) ...

Av Fröken Kärlek - 11 december 2015 00:20


Inte bloggat mycket. Men så mycket händer nu. Ska bättra mig lovar! Pusselbitar faller på plats. Nya starter. Vackra underbara starter! Stay tuned! ...

Av Fröken Kärlek - 8 december 2015 01:37

Aldrig trodde jag att det kunde kännas så här. Att någon kan kännas så oumbärlig. Att kärlek kan innebära sådan inre lugn samtidigt som passionerad. Jag trodde alltid det var antingen eller. Att en vuxen människa kan få en att känna sådan ta...

Av Fröken Kärlek - 26 november 2015 22:04


Många förändringar sker nu flesta underbara. Hemma ändras det och skaran kommer se annorlunda ut framöver ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards