Alla inlägg under november 2015

Av Fröken Kärlek - 5 november 2015 12:40

Liknande: "innan du diagnoserar dig själv som psykiskt sjuk se till att kolla att det inte beror på att du umgås med idioter"

Av Fröken Kärlek - 4 november 2015 19:12

I hjärtat mitt
Där finns du
Vem kunde vetat
att jag skulle släppa in någon där

Men du ska veta hur mycket jag håller dig kär
Hur ofta du får mig att le
När du inte ens är bredvid

Jag håller dig nära
I mitt hjärta
Välkommen hem
<3

Av Fröken Kärlek - 4 november 2015 19:00

Ja nu är jag medlem i 40 klubben och har varit helt nikotinfri i 17 dagar och är färdig juicedetoxad sen ett tag.

Och även om jag varit sjuk snörvlig och har infektion i foten o tuggar antibiotika så känner jag mig fasiken fräschare än för 17 dagar sedan.

Jag måste verkligen rekommendera att man juicedetoxar ihop med rökstopp speciellt om man som jag kör det rakt av utan något som helst nikotinhjälpmedel.

Jag tog lite choklad efter några dagar och jag kan säga att det fick mitt röksug att skjuta i taket.
Det verkar som rök och sötsug går hand i hand.
Något med belöningscentret i hjärnan tippar jag på. Jag som trott att sötsaker dämpar röksug.

Nu när jag var på juicedetox hela första veckan så märkte jag vilken skillnad det blev med röksuget när man tillförde socker. Det multiplicerades!

Så rekommenderar verkligen sockerfritt första två veckorna efter rökstopp!

Sätter in före och efter bild nu :) sånt är ju alltid sköj!

Före 17 dagar sen

Idag

Av Fröken Kärlek - 4 november 2015 02:12

Det har varit en underbar födelsedag!

Började lite avigt med läkarbesök och ny medicinbehandling. Spenderade gårkvällen på akuten efter en smärre allergichock efter inte tålt den förra medicinen.

Men lyckan vände och cassandra jag och lillan shoppade under dagen idag inför det nu mega stora 40 års partyt. Sen fick min lilla välja tårta för idag och så köpte vi ett paket till henne. Jag föredrar att ge än få men det fick jag strax lära mig ändå såg dagen till.

Jag har fått öva hårt i år på att lära mig att ta emot från andra gåvor, kärlek osv. Förra förhållandet gjorde mig så sluten mot att ta emot efter att få ständigt höra hur värdelös jag var.

Nu efter mycket jobb kommer födelsedagen. Har inte firat den ordentligt många gånger i mitt liv så detta är en utmaning med jättefest i helg. Och idag blev jag oxå uppvaktad.

Cassandra och lillan sjöng och hade kul med mig hela dagen. Sen kom Nilla med paket och på blommor kom skickade från en väninna.

Och sen kom älskling med stor bukett och choklad. Och jag har en bil i present från honom som kommer snart.

Hur man kunde finna en sådan omtänksam, romantisk och snäll man måste vara bevis på att man jobbat på sig själv!
Så lycklig att få vara med honom.
Han har fått mitt hjärta att klappa efter att jag funnit mig i att leva utan partner resten av mitt liv efter allt som hänt och jag jobbat mig igenom.

Jag älskar dig baby <3
Välkommen stanna gärna du förgyller mitt liv!

Dagen avslutades med middag och mys i soffan med killen och älskade minstingen som sjöng happy birthday för mig <3

En fin födelsedag och nu blir det laddning för festen på lördag med femtiotalet gäster.

Peace

Av Fröken Kärlek - 3 november 2015 04:12

She let go.
She let go. Without a thought or a word, she let go.
She let go of the fear.
She let go of the judgments.
She let go of the confluence of opinions swarming around her head.
She let go of the committee of indecision within her.
She let go of all the ?right? reasons.
Wholly and completely, without hesitation or worry, she just let go.
She didn?t ask anyone for advice.
She didn?t read a book on how to let go.
She didn?t search the scriptures.
She just let go.
She let go of all of the memories that held her back.
She let go of all of the anxiety that kept her from moving forward.
She let go of the planning and all of the calculations about how to do
it just right.
She didn?t promise to let go.
She didn?t journal about it.
She didn?t write the projected date in her Day-Timer.
She made no public announcement and put no ad in the paper.
She didn?t check the weather report or read her daily horoscope.
She just let go.
She didn?t analyze whether she should let go.
She didn?t call her friends to discuss the matter.
She didn?t do a five-step Spiritual Mind Treatment.
She didn?t call the prayer line.
She didn?t utter one word.
She just let go.
No one was around when it happened.
There was no applause or congratulations.
No one thanked her or praised her.
No one noticed a thing.
Like a leaf falling from a tree, she just let go.
There was no effort.
There was no struggle.
It wasn?t good and it wasn?t bad.
It was what it was, and it is just that.
In the space of letting go, she let it all be.
A small smile came over her face.
A light breeze blew through her. And the sun and the moon shone
forevermore?

Av Fröken Kärlek - 2 november 2015 17:42

Drygt två veckor nikotinfri men varit genomförkyld och går igenom en grym penicillinkur för staff/blodförgiftning i foten.

Än så länge så ser jag inte några hälsovinster av att sluta röka direkt haha... Börjar fatta varför läkaren sa att man inte ska sluta röka pang bom som utbränd. Hur som helst vill aldrig mer röka så gjort E gjort. Blir nog bättre så småningom.

Börjar röja här hemma idag inför 40 årsfesten. Vi är över 40 st på gästlistan nu så det måste möbleras om lite :)

Minstingen och jag har röjt, plockat och fikat om vartannat idag.

Vi tog välförtjänt paus när älskling kom förbi på fika.

Imorgon är man 40 då.

Känns surrealistiskt :)

Jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor ju !

Av Fröken Kärlek - 1 november 2015 20:22

Hade ni pratat med mig om detta i vintras så hade jag fräst och spottat eld som svar el fallit ihop till en hög och bara bölat av trötthet, utslitning och besvikelser.

När man ger sitt allt vare sig det gäller jobb, relation el mål och gör sig själv sårbar, förlitar sig på andra helt ut. Då kan förändringar suga ordentligt.

Speciellt om man helt blivit förd bakom ljuset och utnyttjats så mycket som man någonsin kan bli utnyttjad av människor man litat på fullt ut. När man låtit någon som helt saknar empati och humana känslor utnyttja och exploatera en för en kick, för att fylla sitt egna mörka tomrum. Då har man svårt att lita på någon igen, då har man svårt att förlåta sig själv för sin egna dumhet och naivitet. Då hatar man att vara en känslomänniska.

Det är då lätt att fastna i misären inom sig. Att riva i såren istället för att läka.


Det var där jag valde att släppa.

Det var där jag valde att hela mig själv från allt som hänt. Och då menar jag allt som även hände innan långt innan.

Jag vägrade att bli bitter. Jag vägrade att fastna. Jag förtjänade så mycket mer.

Nu när man ser tillbaka från den bergstopp man bestigit med egen svett, blod och tårar.
Det kan vara hisnande att se sig över axeln ner i den dal där man befann sig. Det man kände var ett enda mörkt hål har nu ändrat form.

Man sneglar neråt bakåt och där man förväntat sig ett kargt mörkt landskap där nedan dignar det nu av blommor och knoppande trän.

För att just du har förändrats så in i djupet av din kamp så har ock din bakgrund.

Din kamp och vinst har färgat gamla smärtsamma minnen vackra just för att Du förändrats så har även dem.

De är inte skrämmande och sårande längre. Du har tagit makten över dem och planterat dina läxor och förlåtit dig själv och riktat siktet uppåt framåt.

Du sitter inte där längre och ältar.
Du insåg att ilska endast förgiftade dig själv.
Att sorg endast fick dina tårar att rinna.
Att oro endast fick din mage att plågas.

Du är inte där längre. Du valde kärlek och nu börjar kärleken att välja dig.

Jag ser tillbaka ner i min dal men nu får den ej längre min panna att rynkas eller min mage att krampas.

Nu när jag ser över axeln ler jag bara och värme fyller mitt bröst. Jag sträcker ut min själ ända ut i fingertopparna och ser min blommande dal under mina fötter.

Och kärleken har valt mig för jag bestämde mig för flera månader sedan att välja den framför oro, ilska och hat.

Och när jag ser mina barn och jag kysser min man tänker på de vänner jag valt och jag känner den styrkan jag funnit inom mig själv då vet jag att jag är precis där jag vill vara.

Och jag hade aldrig kommit hit utan förändring.

Tack <3

Av Fröken Kärlek - 1 november 2015 01:39

Du

Första gången vi träffades blev det bara strul och vi ville inte satsa och vi sågs inte igen på flera år.

Och här är vi nu bägge på samma plats och tid med viljan att satsa på oss. Med kärlek som rinner över. Och allt passionerat men ändå så lugnt och bara så rätt skönt.

Bara att ligga bredvid dig skratta åt råa skämt och killa på din arm medans du killar mig i nacken i timmar.

Vi delar samma sjuka humor, talang för att slappa och kela.
Vart vi än är så berör vi varandra. Vi kan inte hålla händerna för oss själva. Du tycker jag är enkel i min komplicerade natur och lätt att förstå sig på och jag tycker likaså om dig.


Inget drama men eldigt på så många andra bra sätt istället.

Att bara vara med dig i sådan kärlek, värme och lycka. Det är jag så tacksam för.

Jag är så trygg i mig själv nu och vet mitt värde och vad jag vill och stark inifrån och ut.

Du är en sådan berusande underbar bonus!

Tack för att du finns min älskade!

<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards